Netlife i New York: 5 dager, 6 prosjekter og 1 konferanse 2

60 mennesker i Netlife Research jobber sammen med noen av de flinkeste folka i bransjen i fem dager denne uken. Målet er å lage digitale løsninger som gjør verden litt bedre.

Netlife i New York

Sammen jobber vi med drømmeprosjektene våre – på tvers av disipliner og fag. Målet er å se gamle problemstillinger med nye øyne, finne nye måter å samarbeide på og ikke minst lære av de beste folka i bransjen. Dette er ”learning by doing” og vi gjør det sammen i New York.

Dette er prosjektene vi jobber med:

I Netlife Research er vi opptatt av at alle som jobber her hele tiden blir klokere. Derfor har hver enkelt i Netlife 30.000 kroner og 6 dager i året de kan bruke til kompetanseutvikling. I år bruker vi en stor del av dette budsjettet for å dra sammen til New York for å gjennomføre noen av drømmeprosjektene våre. Til å hjelpe oss har vi fått tak i noen av de flinkeste digitalhodene i New York.

Noen av de som hjelper oss:

Nicholas Felton
Ekspert på visualiseringer av data. Var tidligere sjefsdesigner i Facebook og står blant annet bak timeline-funksjonen til det sosiale nettverket. Se mer om mannen på: Feltron.com

Perry Chen
Gründer av Kickstarter.com, nettstedet som hjelper folk med å samle prosjektkapital gjennom såkalt crowdsourcing. Perry skal sparre med gruppa som jobber med fundraising.

Jay Rosen
Rosen er en veteran innen journalistikk i USA og underviser på New York University. Rosen har skrevet bøker om “innbyggerjournalistikk”, er spaltist i New York Times og Huffington Post. Gruppa som jobber med nettavis skal bruke Rosens studenter for å få innspill på hvordan vi best kan utforme en nettavis.

Brenna Lynch
Brenna leder brukerundersøkelser i Etsy. Opplevelsen til de som selger produkter der er hennes hovedområde. Hun jobbet tidligere med brukerundersøkelser i Meetup og har vært en ivrig forkjemper for geriljatesting med brukere. Les gjerne denne bloggposten som omhandler hvordan de gjorde brukertesting i Meetup, et opplegg laget av Brenna.

Forest Young
Kreativ leder i Interbrands designstudio i New York. Arbeidene hans har blitt utstilt på MoMA og har vunnet gulløven for design i Cannes.

Avslutter med konferanse: Make stuff that works

Vi avslutter det hele med konferansen: “Make stuff that works” i Williamsburg, Brooklyn den 1. mai. En halvdags konferanse om hvordan bygge robuste designløsninger som virker og som folk elsker å bruke. Målet er å få 200 personer fra bransjen i New York til å delta.

Dette er noen av de som holder foredrag:

WTF Wearables?! av Lisa Kindred
Forfatter og strateg Kindred forteller om feilstegene frem til nå med wearables og foreslår en ny vei for å lage løsninger som virker.

Konvertering for informasjonsnettsteder av Kjell-Morten Bratsberg Thorsen
Hvordan måle suksess på nettstedet når ikke salg er det overordnede målet?

Story first: A narrative approach to building successful products and services av Donna Lichaw
Du får vite hvordan man kan bruke teknikker fra historiefortelling for å bygge suksessfulle produkter og tjenester som engasjerer kundene.

Customer experience and “The Netlife Way” av Jostein Magnussen
Hvordan jobber vi tverrfaglig i Netlife Research for å sikre at vi lager løsninger som virker og som kundene elsker.

Kjenner du noen i New York som vi bør invitere til arrangementet? Send de denne lenken
http://www.eventbrite.com/e/make-stuff-that-works-tickets-16592989077

Vi er allerede godt i gang og er som små barn i godtebutikken. Vi jobber på tvers av team og fagdisipliner og ser på utfordringene med nye øyne, jobber sammen på nye måter og finner nye problemstillinger å jobbe med. I en hel uke skal vi arbeide tett og intensivt med problemstillinger som vi støtt og stadig møter i prosjektene våre.

Vi skal produsere som bare rakkern, vi skal ta med oss verktøy og praktisk kunnskap hjem og vi har selvfølgelig tenkt å la resultatene bli delt og benyttet i alle prosjekter hvor det kan være nyttig – også ditt. Kompetanseoverføring altså.

Ove Dalen

Ove jobber med innhold og digital strategi. Han regnes som en av Norges fremste eksperter på digitalkommunikasjon og har skrevet bøkene “Effektiv nettskriving” (2009) og "Slik lykkes du endelig med innhold på nett" (2012).

Flere artikler av Ove CV

Monika Kristin Vik

Monika er prosjektleder som med pedagogisk ånd, strukturert arbeid og godt humør bidrar til at mål og strategier skapes, forankres og gjennomføres.

Flere artikler av Monika CV

2 kommentarer

  1. Littegran misunnelig, kjenner jeg!

    Stikk innom Cotton Candy Machine for en – om dere treffer riktig – annerledes kunst/brukeropplevelse.

    Keep it classy!

  2. Pingback: → 80 brennande spørsmål om design og brukeratferd — iAllenkelhet

Skriv en kommentar

  • *

XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>