Forlater du handlekurven? 0

Ingen liker å fylle ut skjema. De er kjipe å fylle ut på papir, og den digitale utgaven er sjelden mye bedre. På mobil er det som oftest direkte klønete.

I nettbutikker er skjema for betaling svært viktig. Dersom brukeropplevelsen ikke er god, mister butikken kunder. Dette skjer ganske ofte. Baymard Institute har samlet en rekke rapporter om hvor mange som forlater handlekurven i nettbutikker. Gjennomsnittet er 68.53 %.

Heldigvis er det mange som som gjør netthandel til en riktig fin opplevelse. Og de lærer bort det de gjør. På Webdagene kan du lære hvordan.

Du har kanskje handlet på Ebay eller Etsy?

Du kan lære triksene som reduserer antall forlatte handlevogner, forenkler skjemaveldet og gir effektiv utforming av nettbutikken din. Sjekk ut foredragene
“Slik gjør Etsy effektive brukerstudier” av Brenna Lynch
og
“Gi brukeren en god start” av Krystal Higgins som har jobbet med firmaer som eBay og Google.

Håper vi ses på Webdagene!

Martin Berglund

Martin liker å lage produkter som er enkle og intuitive å bruke. Han setter sin ære i å skape delikate grensesnitt med god typografi og tydelig funksjonalitet.

Flere artikler av Martin CV

Skriv en kommentar

  • *

XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>