Kjære kriserammede journalist 4

Vi har tenkt på deg.

Starter du dagen med å sjekke hvordan den siste artikkelen din gjør det i Storyboard?

Hvorfor, hvorfor går Nettavisens niquab-sak bedre enn vår?
Hvorfor, hvorfor går Nettavisens niquab-sak bedre enn vår?

Er innboksen din full av e-poster som kaller deg “landssviker” og “sosialisthore”?

Er siste nytt om kollegaer og konkurrenter synonymt med “sluttpakke”?

Skjermbilde 2015-11-13 kl. 13.22.22

Er Twitter er fullt av digital-eksperter med dobbelt så høy lønn som deg? Bruker de alle tweetsene sine på å fortelle deg at bransjen din er en sinke?

Er du blitt fortalt at løsningen på at reklameinntektene går ned er å skrive Buzzfeed-lignende klikk & delings-vinnere om sterke skjebner og søte dyr?

Du vil ikke tro hva den kua så...
Du vil ikke tro hva den kua så, altså. Du vil faktisk ikke det.

Eller at fremtidens inntekter vil sikres gjennom at du må slite med å finne en spennende vinkling på stoffet de til som faktisk har penger til å betale for produktplassering i redaksjonell drakt?

Breaking news om varmepumpe
Endelig. Breaking news om varmepumpe, dere. En kioskvelter.

Surfer du kommunikasjonsrådgiver-stillinger og grubler på når du må belage deg på skrive pressemeldinger for Skatteetaten istedet?

Forhåpentligvis gjør du ingen av delene. Forhåpentligvis er du opptatt med å gjøre jobben din: Å være journalist, rett og slett.

Men det er ikke til å komme bort i fra at mediebransjen er under PRESS. Og at mange av løsningene som blir foreslått – fra boikott av AdBlock til artikler sponset av Rema 1000 – ikke fungerer særlig godt. De er ikke alltid på journalistikkens premisser, heller.

Vi har laget en annerledes mediekonferanse

Til deg. Til sjefen din. Til alle rundt deg som jobber med IT, abonnement, annonser og sosiale medier.
Her er noen foredrag vi tror er ekstra relevante for deg.

Samme konferanse kan du også lære om hvorfor brukervennlighet er essensielt for å få folk til å kjøpe et abonnement, samt høre om Europas mest sexy betalingsmur. Vi lover en dag med fokus på løsninger, ikke bare på problembeskrivelser.

Vi håper på å tilbringe konferansedagen 1. desember sammen med akkurat deg.

Meld deg på her.

NB: Det koster voksenpenger, 4500 kr, så jobben må nok betale. Prisen synker til 3500 kr om du får med deg tre eller flere kollegaer, og er du student koster det 900 kr.