Av Anders Hoff
I følge Nielsen.com har følgende websider blant de høyeste konverteringsratene (andel besøkende i prosent som gjennomfører et kjøp) i e-Commerce i USA: ProFlowers.com 30,6 % Metrostyle 23,6 % QVC 21,6 [...]
Av Anders Hoff
De 10 rådene oppsummert – det viktigste først: Oppgi fraktpris! Fjern obligatorisk innlogging i kjøpsprosessen Gi brukeren en virkelighetsnær følelse av produktet Oppgi leveringsvilkår Gode “Om oss”-sider Ta høyde for [...]
Av Lillian Medby
Hva kan vi lære av fysiske butikker og bilselgere når vi skal selge på nett? Jostein, Martha og jeg har hørt på Bruce “Tog” Tognazzini i dag. Som Jostein viser [...]
Av Thor Fredrik Eie
Jeg er ikke overrasket. I midten av april skrev jeg en bloggpost “Operaen – kun for den utvalgte elite“, som ga billettbestillingsløpet på Operaen det glatte lag. Saken ble dekket [...]
Av Anders Hoff
Noe av det aller mest irriterende med å handle på nettet er at man aldri vet hva frakten blir. Etter å ha bladd gjennom omkring 20 nettbutikker i Norge, har [...]
Av Mona Sverrbo Halland
Jeg oppfatter majoriteten av norske nettbutikker som “nerdebutikker”. Se for eksempel hvordan datamaskiner, mobiltelefoner og annet datautsyr blir presentert med dårlige bilder og masse fakta som: Denne produktbeskrivelsen fra Komplett [...]